Platformy streamingowe, które uwielbiają Polacy

artykuły, rozrywka

Trudno dziś wyobrazić sobie kampanię marketingową, której częścią nie byłyby krajowe serwisy streamingowe. Dotyczy to zarówno marek, które są już dobrze rozpoznawalne na rynku, jak i zupełnie nowych, np. serwisów oferujących automaty online, które dopiero wypracowują swoją pozycję, wykorzystując szybki rozwój i popularność platform telewizyjnych na żądanie. Klient lokalny chętnie wybiera usługi lub produkty, które podświadomie kojarzy z wybranymi dla i przez niego filmami i serialami, od których dzieli go jedynie chwila, potrzebna na kliknięcie “odtwórz”. Streaming telewizyjny w Polsce przyzwyczaił publiczność, że w każdej chwili może zdecydować, co chce oglądać, dzięki temu reklamy i lokowane produkty przyjmowane są dużo przychylniej, niż podczas oglądania klasycznej telewizji. Sprawdźmy, jakie serwisy powinny przykuć uwagę dobrego zespołu kreatywnego?

Globalne serwisy streamingowe w Polsce

Oczywiście większość platform streamingowych w Polsce należy do globalnych graczy. Niektórzy na stałe przeszli zarówno do języka potocznego, jak i lokalnej popkultury, co tworzy bardzo specyficzny obraz danego VOD w oczach potencjalnych klientów. To także ważny sygnał dla Twojej marki, bo jeśli postawisz na większy budżet, ale też na bardziej wiarygodne efekty kampanii — globalne platformy streamingowe działające w Polsce to krok w dobrym kierunku.

Netflix Polska — lider wśród globalnych graczy

Prawdopodobnie pierwszym skojarzeniem statystycznego Polaka w kontekście serwisów streamingowych będzie Netflix. W 2022 roku mija 6 lat, odkąd platforma zagościła w naszym kraju. Wirtualnemedia.pl wyliczyły, że już w styczniu gigant miał 6,45 mln subskrybentów, co daje niemal 23% udziałów rynkowych. Platforma odnotowała olbrzymi wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Netflix słusznie kojarzony jest z najbogatszą ofertą dostępną na polskim rynku. Za sukcesem platformy stoi skuteczny marketing z udziałem lubianych w Polsce osobowości telewizyjnych. Obecnie możemy korzystać z trzech planów (zapłacimy miesięcznie 34 zł za podstawowy, 43 zł za standardowy, a premium za 52 zł).

HBO GO — synonim jakości

Nieco dłużej od Netlixa, bo już od 12 lat możemy oglądać filmy i seriale na platformie HBO GO. Mimo tak długiej obecności na polskim rynku platforma wciąż odnotowuje wzrosty, są one jednak mniej spektakularne niż w przypadku amerykańskiego giganta, oznaczonego charakterystycznym czerwonym N. W pierwszym miesiącu roku HBO GO miało wciąż mniej niż 9% rynku, choć odnotowała niewielki wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
HBO GO jest również oferowany w ramach szerszych pakietów telewizyjnych oprócz samodzielnego abonamentu. Na korzyść platformy przemawia niska cena — 24,90 zł.

Amazon Prime Video — ciekawostka z potencjałem

Platforma Amazon Prime Video pojawiła się na polskim rynku usług streamingowych zaraz po Netflixie — w grudniu 2016 roku. Tylko w styczniu tego roku platforma przekroczyła milion użytkowników z wynikiem 1,153 mln, co jest znaczącym skokiem w stosunku do poprzedniego szacunki roczne (784 tys.). Obecnie serwis ma 2,7% udziału w całym rynku usług streamingowych w Polsce i ma naprawdę duży potencjał, by przeskoczyć o kilka pozycji w ogólnym rankingu.
Amazon Prime na razie nie wyróżnia się na tle konkurencji, a Polacy traktują platformę jako ciekawostkę. Abonament Premium w Polsce kosztuje 7,99 euro miesięcznie lub 69 euro przy rozliczeniu rocznym.

Canal + VOD — klasyka w nowym wydaniu

Canal + VOD jest najlepszy w zarządzaniu swoją niszą. Platforma jest częścią tradycyjnego pakietu Canal+ (i NC+), który cieszył się największą popularnością na polskim rynku w latach 2000, ale wciąż jest odwiedzany przez dużą liczbę starszych widzów. W styczniu br. serwis miał 1,185 mln stałych użytkowników, co przełożyło się na 4,08% udziału wśród wszystkich serwisów. Co jednak ważne, Canal+ VOD wyraźnie przegrywa z konkurencją, bo rok wcześniej korzystało z niego ponad 1,4 mln widzów.

Polskie platformy streamingowe

Niezależnie od skali zasięgu globalnych graczy, a także znacznie większych budżetów firm z kapitałem zagranicznym, czołówkę rankingów popularności otwierają serwisy krajowe. Co prawda niektórzy działają w ramach dużych koncernów medialnych, wspieranych m.in. przez The Discovery Group, jednak faktem jest, że Polacy wyraźnie stawiają na treści natywne. Ogromnym atutem tego typu platform jest bardzo wpisywanie się w rzeczywistość lokalną oraz promocja w rodzimych mediach.

Player.pl — polski lider

Platforma Player.pl (dawniej TVN Player i Player+) działa w ramach Discovery Group. Wystartowała w sierpniu 2011 roku jako projekt w całości opracowany przez polski zespół. Projekt opiera się na połączeniu linearnej telewizji z oglądaniem na życzenie. W badaniu z grudnia 2020, roku Player uplasował się na 3 miejscu tabeli popularności, odnotowując niemal 3,5 mln subskrybentów. A już w drugim miesiącu 2021 roku Mediaplan zaobserwował, że serwis osiągnął blisko 6,7 mln widzów i zdeklasował Netflixa, zajmując I miejsce.
W czasie gdy Player.pl został liderem rankingu TVN, zrezygnowała z udostępniania treści bez opłat — po obejrzeniu pakietu reklam. Ceny na Player.pl zaczynają się od 5 zł i obejmują VOD na żywo (TVN24, TVN Meteo, TVN24 BiS, Mango 24) oraz treści od nadawców zewnętrznych.
Ogromnym atutem Player.pl jest rozbudowana biblioteka treści. Obecnie platforma oferuje 3 podstawowe pakiety: „Gracz z reklamą” (od 5 do 8 zł), „Gracz bez reklam” (15 zł) oraz „Gracz + kanały TV” (30 zł).

materiał zewnętrzny

0
Would love your thoughts, please comment.x