Platformy streamingowe, które uwielbiają Polacy
Trudno dziś wyobrazić sobie kampanię marketingową, której częścią nie byłyby krajowe serwisy streamingowe. Dotyczy to zarówno marek, które są już dobrze rozpoznawalne na rynku, jak i zupełnie nowych, np. serwisów oferujących automaty online, które dopiero wypracowują swoją pozycję, wykorzystując szybki rozwój i popularność platform telewizyjnych na żądanie. Klient lokalny chętnie wybiera usługi lub produkty, które podświadomie kojarzy z wybranymi dla i przez niego filmami i serialami, od których dzieli go jedynie chwila, potrzebna na kliknięcie “odtwórz”. Streaming telewizyjny w Polsce przyzwyczaił publiczność, że w każdej chwili może zdecydować, co chce oglądać, dzięki temu reklamy i lokowane produkty przyjmowane są dużo przychylniej, niż podczas oglądania klasycznej telewizji. Sprawdźmy, jakie serwisy powinny przykuć uwagę dobrego zespołu kreatywnego?
Globalne serwisy streamingowe w Polsce
Oczywiście większość platform streamingowych w Polsce należy do globalnych graczy. Niektórzy na stałe przeszli zarówno do języka potocznego, jak i lokalnej popkultury, co tworzy bardzo specyficzny obraz danego VOD w oczach potencjalnych klientów. To także ważny sygnał dla Twojej marki, bo jeśli postawisz na większy budżet, ale też na bardziej wiarygodne efekty kampanii — globalne platformy streamingowe działające w Polsce to krok w dobrym kierunku.
Netflix Polska — lider wśród globalnych graczy
Prawdopodobnie pierwszym skojarzeniem statystycznego Polaka w kontekście serwisów streamingowych będzie Netflix. W 2022 roku mija 6 lat, odkąd platforma zagościła w naszym kraju. Wirtualnemedia.pl wyliczyły, że już w styczniu gigant miał 6,45 mln subskrybentów, co daje niemal 23% udziałów rynkowych. Platforma odnotowała olbrzymi wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Netflix słusznie kojarzony jest z najbogatszą ofertą dostępną na polskim rynku. Za sukcesem platformy stoi skuteczny marketing z udziałem lubianych w Polsce osobowości telewizyjnych. Obecnie możemy korzystać z trzech planów (zapłacimy miesięcznie 34 zł za podstawowy, 43 zł za standardowy, a premium za 52 zł).
HBO GO — synonim jakości
Nieco dłużej od Netlixa, bo już od 12 lat możemy oglądać filmy i seriale na platformie HBO GO. Mimo tak długiej obecności na polskim rynku platforma wciąż odnotowuje wzrosty, są one jednak mniej spektakularne niż w przypadku amerykańskiego giganta, oznaczonego charakterystycznym czerwonym N. W pierwszym miesiącu roku HBO GO miało wciąż mniej niż 9% rynku, choć odnotowała niewielki wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim.
HBO GO jest również oferowany w ramach szerszych pakietów telewizyjnych oprócz samodzielnego abonamentu. Na korzyść platformy przemawia niska cena — 24,90 zł.
Amazon Prime Video — ciekawostka z potencjałem
Platforma Amazon Prime Video pojawiła się na polskim rynku usług streamingowych zaraz po Netflixie — w grudniu 2016 roku. Tylko w styczniu tego roku platforma przekroczyła milion użytkowników z wynikiem 1,153 mln, co jest znaczącym skokiem w stosunku do poprzedniego szacunki roczne (784 tys.). Obecnie serwis ma 2,7% udziału w całym rynku usług streamingowych w Polsce i ma naprawdę duży potencjał, by przeskoczyć o kilka pozycji w ogólnym rankingu.
Amazon Prime na razie nie wyróżnia się na tle konkurencji, a Polacy traktują platformę jako ciekawostkę. Abonament Premium w Polsce kosztuje 7,99 euro miesięcznie lub 69 euro przy rozliczeniu rocznym.
Canal + VOD — klasyka w nowym wydaniu
Canal + VOD jest najlepszy w zarządzaniu swoją niszą. Platforma jest częścią tradycyjnego pakietu Canal+ (i NC+), który cieszył się największą popularnością na polskim rynku w latach 2000, ale wciąż jest odwiedzany przez dużą liczbę starszych widzów. W styczniu br. serwis miał 1,185 mln stałych użytkowników, co przełożyło się na 4,08% udziału wśród wszystkich serwisów. Co jednak ważne, Canal+ VOD wyraźnie przegrywa z konkurencją, bo rok wcześniej korzystało z niego ponad 1,4 mln widzów.
Polskie platformy streamingowe
Niezależnie od skali zasięgu globalnych graczy, a także znacznie większych budżetów firm z kapitałem zagranicznym, czołówkę rankingów popularności otwierają serwisy krajowe. Co prawda niektórzy działają w ramach dużych koncernów medialnych, wspieranych m.in. przez The Discovery Group, jednak faktem jest, że Polacy wyraźnie stawiają na treści natywne. Ogromnym atutem tego typu platform jest bardzo wpisywanie się w rzeczywistość lokalną oraz promocja w rodzimych mediach.
Player.pl — polski lider
Platforma Player.pl (dawniej TVN Player i Player+) działa w ramach Discovery Group. Wystartowała w sierpniu 2011 roku jako projekt w całości opracowany przez polski zespół. Projekt opiera się na połączeniu linearnej telewizji z oglądaniem na życzenie. W badaniu z grudnia 2020, roku Player uplasował się na 3 miejscu tabeli popularności, odnotowując niemal 3,5 mln subskrybentów. A już w drugim miesiącu 2021 roku Mediaplan zaobserwował, że serwis osiągnął blisko 6,7 mln widzów i zdeklasował Netflixa, zajmując I miejsce.
W czasie gdy Player.pl został liderem rankingu TVN, zrezygnowała z udostępniania treści bez opłat — po obejrzeniu pakietu reklam. Ceny na Player.pl zaczynają się od 5 zł i obejmują VOD na żywo (TVN24, TVN Meteo, TVN24 BiS, Mango 24) oraz treści od nadawców zewnętrznych.
Ogromnym atutem Player.pl jest rozbudowana biblioteka treści. Obecnie platforma oferuje 3 podstawowe pakiety: „Gracz z reklamą” (od 5 do 8 zł), „Gracz bez reklam” (15 zł) oraz „Gracz + kanały TV” (30 zł).
materiał zewnętrzny
Ile książek sprzedanych zostało w liczbie minimum 50 milionów egzemplarzy?
Sprawdź, ile książek sprzedało się w liczbie minimum 50 000 000 egzemplarzy.
Najnowsze komentarze